#300 Zakochaj się w Warszawie!
Idealny temat się trafił na wpis jubileuszowy :)
Logo Zakochaj się w Warszawie pojawiało się już na blogu wielokrotnie, bo od 2004 roku można je zobaczyć na mieście dosłownie wszędzie. Charakterystyczna, nieco rozwichrzona Syrenka promuje rozmaite miejskie przedsięwzięcia, projekty i imprezy.
Na zdjęciu powyżej mamy wersję "Zakochaj się w Warszawie zielonej", upolowaną na Międzyparkowej, koło stadionu Polonii. O akcji "Milion drzew" już był post tutaj KLIK!
Na pojazdach MTON, czyli Miejskiego Transportu Osób Niepełnosprawnych, znajdziemy wersję "Zakochaj się w Warszawie dostępnej":
Ten upolowałam niedaleko Tamki.
A na Łazienkowskiej możemy się zakochać w Warszawie sportowej:
Podstawowa wersja logo jest trójbarwna, taką można znaleźć na facebookowym profilu Zakochaj się w Warszawie (od dłuższego czasu jest mało aktywny, funkcje promocyjne przejął profil Miasto Stołeczne Warszawa, na którym ta kolorowa Syrenka też często gości).
Ta wersja kolorystyczna zainspirowała między innymi śpiącą Syrenkę z ursynowskiego murala KLIK!
Dokładne specyfikacje znaku promocyjnego można znaleźć w Księdze Znaku tutaj KLIK!
Hasło "Zakochaj się w Warszawie zostało wyłonione w 2004 roku w otwartym konkursie na slogan reklamowy promujący stolicę. Jak można przeczytać w tym artykule na stronie i-slownik.pl:
Mieszkańcy stolicy i Polski spisali się na medal przesyłając ponad 2000 propozycji hasła. Z tej liczby zgłoszeń jury wybrało 10 haseł, które zostały poddane publicznemu głosowaniu przez Warszawiaków. Na hasło można było głosować kuponami z prasy oraz przez Internet.
Zwycięskim hasłem w głosowaniu okazało się hasło „Zakochaj się w Warszawie”, które wysłało jednocześnie aż 4 uczestników (Irena Zadrożna, Anna Wojciechowska-Sobczyk, Jarosław Kołakowski i Jan Roman), którzy musieli się podzielić nagrodą główną w wysokości 15 000 zł. Propozycja spotkała się z blisko 35% poparciem Warszawiaków. Wyróżniono i przyznano również drugie miejsce dla Doroty Grydlik, autorki hasła „Miasto w Twoim rytmie”.
Logo z kolorową Syrenką stworzyła agencja Brand Nature Access, a bezpośrednio odpowiedzialni są Wojciech Mierowski i Mariusz Przybył. W zamyśle grafika ma nawiązywać stylistyką do wielkich dzieł Polskiej Szkoły Plakatu.
Znak od samego początku budził kontrowersje i wielu warszawiaków ma, delikatnie powiedziawszy, problem z jego akceptacją. No cóż, nigdzie nie jest powiedziane, że miłość ma być łatwa...
Syrenki ustrzelone w rozmaitych momentach w różnych zakątkach Warszawy:
- w wersji zielonej 22 lipca 2021,
- w wersji dostępnej 9 września 2020,
- w wersji sportowej 19 września 2020.
Wszystkie telefonem.
Komentarze
Prześlij komentarz